Bezpečnost především!!!

Chci vás upozornit na některá rizika, která by mohla ohrozit minimálně vaše zdraví.

Plavání:
Plavání bylo definitivně zkráceno na 500 m. Nepovažuji to za ideální, ale vzhledem k tomu, že pro některé je už půlkilometr docela problém, jsem se pro tento krok rozhodl z hlediska bezpečnosti, ale i praktičnosti, neboť trasa byla již vícekrát zkrácena pro skutečně nízkou teplotu vody (16 nebo 17 °C). Určitě si vyzkoušejte, zda uplavete 0,5 km. Pokud ne, vzdejte svou účast a připravte se na příští rok. Uvědomte si, že rybník není bazén – ke břehu je daleko, voda je chladnější. Vrhnout se do vody s tím, že to snad zvládnu, je pěkná blbost! Dejte těch 50 nebo 60 Kč za bazén a raději si to zkuste předem. Dobré je umět uplavat v kuse alespoň 1 km, pak máte i potřebnou rezervu.

Kolo:
Na prvnim místě si pořiďte přilbu,
pokud ji náhodou ještě nemáte! Vlastně pokud ji nemáte, znamená to, že to s tím tréninkem asi moc nepřeháníte... Homologovaná přilba se dá koupit už pod 400 Kč (Tesco). Není to žádná špička, ale je to asi tak 1000× lepší než nic!!! Kdo ještě nemá přilbu, de facto se dá o něm říci, že nejezdí na kole. Vy však na kole jezdíte, nebo ne?

Na trase je několik míst, která kladou vysoké nároky na jezdce. Prvním z nich je sjezd do Václavic. Je to prudký sjezd, který končí mírnou levou zatáčkou a po krátké rovince ostřejší pravou. Pokud nemáte udržované kolo a potřebné zkušenosti, nejezděte zde, co to dá, doporučuji max. 40 až 50 km/h. Dá se zde jet i 70 km/h, ale to už je na hranici rizika. Vždy počítejte s tím, že třeba ze zatáčky vyjede kombajn atd. Další místo je v Krusičanech. Je tam dvojice zatáček, z nichž ta druhá, pravá dost vynáší a její povrch není optimální. Raději se držte zpátky a moc to nerozjíždějte. Třetí nebezpečný sjezd je do Dobřejovic, silnice tu má dokonalý povrch a svádí k vyšší rychlosti. Sjezd ovšem končí ve vesnici na křižovatce T, kde se dost těžko brzdí, kdo má jen trochu slabší brzdy a nechá to až na křižovatku, mohl by tam skončit. Obecně: samozřejmě vždy se držte vpravo a počítejte s tím, že auto může v zatáčce být v protisměru. Velmi nebezpečné je, pokud se v protisměru předjíždějí dvě auta: většinou vám moc místa u kraje nezbude. Uvědomte si, že zdaleka ne všichni řidiči dodržují dopravní předpisy!

Běh:
Při této disciplíně se vám může stát především to, že přeceníte své možnosti a zkolabujete nebo podceníte doplňování tekutin a iontů a potkají váš křeče. Snažte se těmto nepříjemnostem vyhnout a zvolte takové tempo, které je pro vaše tělo přijatelné. Je-li možnost, pijte, pravidelně dýchejte a soustřeďte se na pravidelný rytmus nohou a paží. Rovněž dobrá znalost trati přispěje k vašemu klidu a určitě se vám vyplatí (neplacená reklama na průzkum tras kola a běhu). Proti křečím vám mohou pomoci iontové nápoje pravidelně přijímané během závodu (spíše na kole a spíše z vlastních zdrojů), případně solné tablety. Nemám s nimi zkušenost, ale existují (vyrábí je firma Penco). Pokud vás křeče potkávají často, zkuste třeba tento výrobek...

zpět na hlavní stránku