Corundman 2005

Již osmý ročník závodu v triatlonu se bude konat na stejných tratích (kromě malé změny trasy kola) jako loni:
    muži – 0,5 km plavání + 50,3 km kola + 10 km běhu,
    ženy – 0,5 km plavání + 50,3 km kola + 7,5 km běhu.
 

Zkrácené plavání může nastat při nižší teplotě vody: je-li teplota nižší než 16 stupňů, zkracuje se na 0,25 km (zatím jednou).

Upozorňuji jako každý rok, že korund je druhý nejtvrdší nerost ve stupnici tvrdosti (po diamantu)
a že jeho odrůdami jsou rubín a safír. Takže nic podřadného! A přidávám další informaci (volně podle Českého
etymologického slovníku od Jiřího Rejzka, vydalo nakl. Leda, 2001): korund = tvrdý nerost. Původně z tamilského
kurandam
= rubín, dále přes angl. corundum a něm. Korund.

Kromě toho je Corundman je závod pro lidi, kteří ve volném čase rádi sportují a chtějí se utkat nejen se sobě podobnými,
ale především sami se sebou!

Milí přátelé,  
stejně jako v letech 1998–2004 máte letos další možnost zúčastnit se Corundmana. Asi už víte, že se jedná o akci sice veřejnou, nicméně výběrovou; účast v závodě je na vlastní nebezpečí (účastník se písemně vzdává všech nároků na organizátory akce). Smyslem Corundmana je motivovat především dvacátníky až padesátníky (celkové věkové rozpětí pro účast je nyní 18–59 let), a to zejména ty, kteří se oženili a často už vychovávají další generaci, k celoroční sportovní činnosti. Corundman by měl být vyvrcholením celoročního tréninku a trvalým zážitkem z poměřování sil během závodu, ale i setkáním v kruhu pozitivně uvažujících lidí. Je to akce pro čestné a odvážné muže i ženy, kteří chtějí žít aktivně v rámci svých možností. Ano, velká slova, ale člověk, který na sobě takto pracuje, si je určitě zaslouží.

K této stránce: následující text můžete číst postupně, anebo pomocí záložek přejít na potřebné místo. Odkazy na další informace hledejte na hlavní stránce.

Úvod

Podmínky účasti

Zkušební jízdy

Několik základních informací

Podrobněji k průběhu akce

Doprava na start

Doporučené vybavení

Pravidla závodu

Rady pro úspěšné přežití  

Jak to bylo minule

Kategorie včetně ocenění  

 

Úvod

Corundman je závod v triatlonu, tj. plavání, jízda na kole a běh, to vše, včetně převlékání a dalších činností mezi disciplínami, se měří od startu plavání do cíle běhu bez přerušení. Ti, kdo pravidelně sportují, se nemusejí bát, po dobrém tréninku mohou absolvovat tento závod bez jakékoli újmy na zdraví. Je jasné, že člověk, který vůbec nesportuje, je blázen, pokud toto zatají a zúčastní se. Může ho potkat řada obtíží, především poškození zdraví, ne-li ještě něco horšího, ba nejhoršího. Kdo v životě nejel na kole víc než 40 km, může na roli závodníka v tomto ročníku zapomenout, stejně tak ten, kdo v životě neplaval víc než sto metrů. S během je to trochu lepší, ale i tady je trénink nezbytný. Zkuste si zaběhnout desítku, pokud budete již po pár kilometrech na hranici kolapsu, asi to nebude akce pro vás.

Ze závodu by měli být předem vyloučeni lidé, kteří trpí jakýmkoli závažným onemocněním, a to zejména dýchacího ústrojí, srdce či nervové soustavy. Nezatajujte tato omezení, akce není zas tak oddechová, zejména pokud bude horko, půjde do tuhého.

Rovněž lidé, kteří jsou byť jen v jediné z disciplín triatlonu (plavání, silniční a horská cyklistika, běhy na dlouhých tratích) organizováni v oddíle, tj. věnují se tomuto sportu závodně, se nemohou akce zúčastnit, Corundman je akce pro „rekreační sportovce“. Zvláštní případy je možno konzultovat s organizačním výborem (Lang, Strnad, Strnadová, Suchomel).

Podmínky účasti: zaplatit startovné (letos činí startovné 290 Kč, ti, kdo už dříve závodili a/nebo pomáhali jako pořadatelé mají nárok na aspoň symbolickou slevu), dostavit se včas k prezentaci před závodem a vyplnit přihlášku přímo na startu. Absolvovat zkušební jízdu na kole a běh není podmínkou, je to však silně doporučeno. 

Rozumějte, je to tak, že když někdo vyhraje podle pravidel a zjistí se, že si předem neprojel trasu kola nebo běhu, nebude diskvalifikován. Ale, upřímně řečeno, takový člověk asi neexistuje. Bez znalosti tras kola a běhu je riziko bloudění značné, hlavně při běhu. Znovu (a vždy) je povinná přilba (dá se koupit už za cca 400 Kč), nevěřte, že se nikdy nevymlátíte, nezávisí to totiž jen na vás.

Je tu také možnost jet mimo závod: závodník má v takovém případě všechny povinnosti i práva jako regulérní závodník, tedy platí plné startovné, musí mít přílbu atd., má i startovní číslo, měří se mu časy, ale NENÍ započítán do výsledkové listiny, není mu na konci započteno jeho pořadí; v podstatě o jde o lidi, kteří jdou jen kolo a běh, nebo jen plavání a kolo.

Důležitá informace: závodníci, kteří se rozhodnou absolvovat mimo závod (OC), budou muset vyjet na kolo až po odjezdu posledního řádného závodníka (závodnice). Jinak by mohli závažným způsobem ovlivnit průběh závodu, protože je např. velká výhoda, když závodník na čtvrtém místě, který by jinak jel sám, jede ve skupině s třemi OC a střídá se s nimi, prosím tedy účastníky OC, aby nevyjížděli dříve, protože takové jednání by bylo nefér.

Zkušební jízdy se budou konat:

v červnu 2005 pod vedením spoluorganizátora a pravidelného účastníka závodu Pavla Strnada, více na zvláštní stránce zkušebních jízd. Zkušební jízdy se stejně jako závod konají za každého počasí (kromě tornáda atd.).

 

Několik základních informací

Závod se koná za každého počasí kromě vichřice, silného krupobití, bouřky či tornáda. V takovém případě se start o hodinu odloží, pak se najde optimální řešení. Déšť nebo zima však důvodem pro zrušení akce či jen posunutí startu nemůže být, pokud není bouřka, dá se to vydržet (kolo a běh v trvalém dešti jsme testovali na původních trasách Corundmana s Jirkou Urbánkem v září 1998 – jde to, i když zábavička to není ;-)).

Datum konání:   sobota 25. června 2005

Start je ve 13.00 z břehu naproti molu (hráz a zámek je při startu po levé ruce). Závodníci musejí být v prostoru startu nejpozději v 11.30, taktéž pořadatelé. Limit pro zisk titulu Corundman je tento rok tradičně 4,5 hod. pro muže a 5 hod. pro ženy. Pozor! Kdo nedojede do cíle kola do čtyř hodin od startu plavání, je diskvalifikován! Stejně tak ten, kdo nedokončí celý závod do 6 hodin! To vůbec není  tvrdý limit: v letech 2000 a 2001 všichni muži a ženy bez výjimky dokončili celý závod do čtyř hodin (v roce 2002 jen jediný závodník dokončil v čase přes čtyři hodiny, stejně tak v roce 2003)! Kdo toho není schopen, nepřipravil se, jak by měl.

Celá akce bude podporována pořadateli, kategorie muži a ženy budou vyhodnoceny zvlášť a tři nejlepší v každé kategorii obdrží medaile, všichni dokončivší diplomy a ostatní čestná uznání. Dále budou uděleny diplomy v nových kategoriích tátové rodin a mámy od rodin, jinak tradičně diplomy za nejlepší výkon v každé disciplíně zvlášť v kategoriích muži, ženy.

      11.30 shromáždění na startu, prezentace

      12.40 předstartovní rozprava, aktuální informace, pohotovost v prostoru startu

      13.00 start plavání

      18.00 předpokládané ukončení závodu (podle posledního závodníka – snad dříve)

      19.00 vyhlášení výsledků, předání diplomů a medailí a hostina pro závodníky a pořadatele.

Prosím všechny závodníky, zvláště medailisty, aby vyčkali a přijali řádně diplomy, příp. medaile! Udělejte si čas, abyste mohli aspoň chvíli zůstat, večerní setkání v areálu Prknovka za to stojí!

Podrobněji k průběhu akce

doprava na start: využijte tradiční možnosti: první z nich je osobní doprava na místo, tedy „přítelkyně nebo švagr mě na start odveze autem“. Ne každý má tu možnost. Druhou variantou je pantografový vlak, kde je možné mít kolo u sebe, a trať Praha–Benešov u Prahy (221). Za kolo se platí paušální poplatek 20 Kč, který je třeba uhradit již při nákupu jízdenky. V den závodu asi pojedou někteří na výlet, je proto riskantní  nastupovat jinde než ve výchozí stanici, tedy v Praze na hlavním nádraží, a to včas, tedy aspoň dvacet minut před odjezdem vlaku! Jinak možná bude problém se tam narvat. Benešov je konečná, takže se můžete zapasovat kamkoli do vlaku a ven se stejně dostanete!


Přehled vlaků:

odjezd z Prahy hl. n.:                 8.27        9.27        10.27       11.27

odjezd z Prahy-Hostivaře:        8.41        9.41        10.41       11.41

příjezd do Benešova:                9.40      10.40        11.40       12.40

– ve všech těchto vlacích je povolena zjednodušená přeprava kol (za zmíněný poplatek 20 Kč)

Bylo by dobré, kdyby větší část lidí jela vlakem v 9.27 nebo 10.27 z Prahy hl. n. Další vlak v 11.27 z Prahy hl. n. je už krizový a lidé, kteří tímto vlakem přijedou, způsobí komplikace pořadatelům i sobě, především půjdou prakticky rovnou z kola do vody, což není optimální. Je jistě lepší přijet tímto vlakem než žádným, ale usilujte, prosím, o to, abyste na místo dorazili dříve! Uvažte, že vlakem budou cestovat možná dvě desítky závodníků. Upozorňuji, že dvacet minut před startem (v 12.40 h) je ukončen příjem i pozdních závodníků (regulérní prezentace je do 12. hodiny, pak už je to spíše nežádoucí).

prezentace: spočívá ve vyplnění přihlášky, převzetí startovních čísel, map a vyslechnutí aktuálních pokynů. Číslo je třeba připevnit na přední a zadní část trička nebo bundy, kterou budete mít na sobě při kole a běhu, a to viditelně. Při závodě je každý závodník povinen hlásit pořadatelům na kontrolách na požádání své příjmení, v případě, že se nemůže prokázat čitelným číslem, musí sdělit své příjmení bez požádání vždy na každé kontrole během kola nebo běhu a přesvědčit se, že pořadatel ho zaregistroval a identifikoval. Číslo nelze nijak upravovat, minule to někteří lidé nedodrželi a pořadatelé potom měli problémy nejen s určováním konkrétních čísel, ale vůbec s tím, zda projíždějící cyklista patří do závodu nebo ne! Nehrajme si na železňáky...

start závodu: pět minut před startem budou závodníci vyzváni, aby se shromáždili v blízkosti startu, event. ve vodě, osmělili se (pokud chtějí) a připravili se ke startu. Ve vodě je samozřejmě možné být i dříve, ovšem po splnění prezentace. Start bude probíhat v jedné řadě, místa nejsou stanovena. Hlavní organizátor upozorní na minutu do startu, půl minuty, čtvrt minuty, od pěti sekund do startu bude počítat po sekundách. Pak zazní očekáváné slovo „Start!“

při závodě je důležitá především vaše bezpečnost, až potom vaše výsledky

plavání: plave se na protější břeh, kde je třeba vyběhnout po mělčině k jednomu ze dvou deklů na kraji břehu a utíkat zpět do vody. Vzdálenost lze překonat jakýmkoli plaveckým způsobem; kde je mělčina, není nutno plavat. Po doplavání zpět je třeba vydrápat se na břeh, čímž končí plavání a začíná běžet čas kola.

depo 1: přechodová fáze mezi plaváním a kolem, je třeba se převléknout z plavek do oblečení na kolo (nejste samozřejmě povinni se převlékat) a okamžitě vyjet, čas běží a kdo se pomalu převléká, je mu k ničemu, že urval během plavání dvě minuty… Všechno, co nebudete potřebovat, umístěte do jednoho kompaktního zavazadla (batohu) a toto zavazadlo pohoďte na jedno z určených míst, zavazadla ukrytá v křoví apod. by mohla zůstat nepovšimnuta. Zavazadla shromážděná na určených místech budou odvezena do prostoru cíle. Pamatujte na to, že pokud máte zvláštní boty na běh, musejí být připraveny na startu běžecké části. Boty na běh (a další věci na běh) musíte předat pořadatelům během rozpravy před závodem, resp. odložit je na určenou hromadu v prostoru prezentace! Ostatní věci, ponechané na místě, budou do prostoru cíle kola a startu běhu dovezeny až ke konci závodu!

POZOR, TRASA KOLA BUDE TRADIČNÍ (tedy jako v roce 2003)! Mezi Dobřejovicemi a Čestlicemi byl již postaven nový most, takže se pojede po původní, tradiční trase vedoucí přes tento most.

kolo: nejdůležitější a nejdelší část závodu, trvá 2 až 3 hodiny a vyžaduje vysoké a dlouhotrvající nasazení, trasa vede velmi přibližně od rybníka do Václavic, odtud přes Chrášťany a Krusičany do Týnce nad Sázavou, pak do Kamenice, přes Štiřín a Velké Popovice do Kašovic, Předboře, Jažlovic, Krabošic, Dobřejovic, Čestlic, Benic a přes Lipany do Kolovrat. Trasa kola není rovinatá, ale nejsou na ní žádné dlouhé a zároveň prudké kopce (vysvětluji: ale jsou tam kopce dlouhé a kopce prudké). Na tomto webu jsou mapy s vyznačenou trasou a popisem. Pokud se jede stále po hlavní, nebo tak, že je odbočení nelogické – např. odbočení v obci do boční ulice – není cesta značena. V jiném případě je směr značen šipkou žluté barvy. Na místech, kde hrozí nesprávné odbočení, může být nedaleko za křižovatkou na silnici namalován křížek ×, pokud ho uvidíte, jedete mimo trasu a musíte se vrátit. Na startu obdrží každý závodník mapy kola a běhu v průhledném obalu. Zásadní v této disciplíně je rozvrhnout si dobře síly! Nemá cenu se zničit na prvních deseti kilometrech, nicméně výletní jízda je také nežádoucí. Zastavovat není vhodné, čas běží a narušuje se tím stabilní tempo. Na určitých místech na trase jsou stanoviště. Stanoviště č. 2 Týnec n. S. a č. 4 Dobřejovice  jsou průjezdní kontroly. Tam nemá smysl zastavovat. Na stanovišti č. 3 Kašovice bude občerstvení v podobě iontového nápoje, kdo chce, může tam zastavit. V každém případě je nezbytné dodržovat pravidla silničního provozu a vědět, že řidiči je často nedodržují. Neriskujte, uvažujte vždy dopředu, co by kdo mohl kolem vás v provozu udělat. Cíl kola je na stanovišti č. 5 Starák (v Kolovratech), kde je opět možné se před během občerstvit. Následuje depo 2.

depo 2: přechodová fáze mezi kolem a během; je otázkou, zda je dobré hned vyběhnout, nebo si trochu odpočinout. Rozhodnutí je věcí týraného individua. Rozhodně pokud vyběhnete příliš brzy nebo to pořádně napálíte, dostanete se do dluhu a už s tím asi nic neuděláte.

běh: tvrdá disciplína – běh je z triatlonu nejnáročnější, navíc je tělo již vyčerpáno dvěma disciplínami, zvláště kolem, rozhoduje zde pravidelnost dýchání a rovnoměrnost tempa, trasa vede nejprve od Kolovrat na Uhříněves, před ní se otáčí a přes park Prknovku se vrací na okraj Kolovrat, odtud do Benic, pak trochu klikatě na Lipany, odkud se obloukem vrací zpět do Kolovrat. Povrch není upravený, asfalt tvoří asi dvě pětiny, jinak jde o polní a lesní cesty, v případě deště poněkud blátivé, na trati nejsou žádné velké kopce. I zde je k dispozici mapa s trasou, v terénu je tato vyznačena bílými skvrnami, pruhy a šipkami, zpravidla na stromech a na zemi, ale i jinde. Trasa předpokládá předchozí znalost nebo mimořádně dobrý orientační smysl a vynikající práci s mapou! Bez dobré znalosti tras kola a běhu můžete počítat v nejlepším případě s podprůměrným umístěním! Člověk, který trasu běhu nezná, bude jen těžko schopen ji absolvovat bez bloudění, a tedy časového znevýhodnění!

I při běhu budou kontroly. Stanoviště č. 6 Nadýmač (1,6 km, občerstvení), dvojcestné stanoviště č. 7 Louka (3,7 km a 9,5 km; občerstvení) a stanoviště č. 8 Strouha (6,0 km a 8,5 km; občerstvení).

cíl: je opět na stanovišti Starák. Po doběhnutí prosíme závodníky, aby setrvali v prostoru cíle a byli tak duševní oporou těm méně rychlým. Ideální by bylo vydržet až do posledního závodníka. I ten poslední je rád, když ho v cíli nevítá jen časoměřič a hromada odpadků.

Již tradičně byl rezervován skautský areál Prknovka, zde je možné se rekreovat, a především je tu několik desítek míst v chatičkách pro ty, kteří by chtěli přespat. V tom případě je nutné mít vlastní spací výbavu: spacák, prášky na spaní, karimatku, pyžamo, čepičku, gumovou láhev na teplou vodu, budík apod.
Zájemci o přespání (pro závodníky a pořadatele zdarma, ostatní nikoli zdarma a pouze po dohodě), hlaste se prosím alespoň týden předem na můj e-mail!

Vyhlášení výsledků a hostina proběhnou v areálu. Začátek vyhlašování výsledků bude zřejmě v 19.00.

Organizátoři prosí všechny účastníky, aby se v areálu Prknovka chovali slušně, nebrali s sebou psa, nekouřili (snad nebudou tací mezi námi!!!!!) a alkoholické nápoje konzumovali v rozumné míře vzhledem ke svým možnostem, ovlivněným také absolvováním závodu, jinak bychom příště neměli kam jít. A myslím, že Prknovka je dokonalým místem pro všechny!

V areálu Prknovka budou k dispozici WC (v rámci budovy), omytí bude možné venku v polní umývárce. Sprchování letos ještě nebude možné, neboť v areálu není sprcha. Již tradičně se bude hostina konat v krytém prostoru s jednoduchým krbem.

Odchod z areálu prosím řešte ve skupinách, vlaky do Prahy odjíždějí z Kolovrat v 20.02, 21.02, 22.02, 23.32. Ve všech je možná zjednodušená přeprava kola, cesta z areálu na nádraží Praha-Kolovraty trvá na kole asi pět minut, vlak jede na hlavák asi 25 minut.

Druhý den ráno bude nutné opustit areál do 9.30, prosíme vás o dodržení tohoto limitu!

Vlak směrem do Prahy odjíždí v 8.50, 9.50 a 10.50 (opět ve všech spojích zjednodušená přeprava kol), o dřívějších či pozdějších časech odjezdů se informujte.

 

Doporučené vybavení (podtržené je nezbytné):

mapy tras kola a běhu obdrží každý závodník před startem (formát A4, ve fólii)

kompaktní zavazadlo (batoh) na nepotřebné věci po plavání – bude převezeno autem do cíle, kde bude k dispozici nejpozději v době ukončení závodu –  tedy nikoli v době přechodu z kola na běh, takové věci si musíte vézt s sebou, nebo je předat pořadatelům, kteří budou v prostoru cíle!;

plavky, plavecké brýle, neopren, plavecká čepice, vodotěsné hodinky, měřič tepové frekvence, osuška nebo ručník;

kolo (nejlépe silniční), kompletní oblečení na kolo a běh, brýle, oblečení do deště, cyklistická přilba, cyklistická láhev (lépe dvě) s nápojem – o pití dále, cyklocomputer, výškoměr, doklady, peníze, telefonní karta, ochranný krém s vyšším faktorem, jídlo na doplnění energie – viz dále, nářadí, náhradní duše;

teplé oblečení proti prochladnutí v cíli, spacák (v případě přespání);

mýdlo, ručník, čisté oblečení.

 

Pravidla závodu

Při plavání není dovoleno opouštět trasu, bránit jiným závodníkům v pohybu a předstírat topení (to ostatně může dělat jen totální idiot). Ruce a chodidla nesmějí být zakrytá. Neopren je do odvolání povolen bez omezení (tedy bez ohledu na teplotu vody).

Při jízdě na kole a při běhu nesmí být obnažena horní polovina těla, zdůrazňuji, že to platí i pro muže (dámy mohou mít místo jednodílných i dvojdílné plavky). Přestupky lze uznat jen v případě krajní nouze.

Při jízdě na kole musí mít závodník na hlavě cyklistickou přilbu. Trestem je diskvalifikace. Nevlastníte přilbu? Hm... A kolo už máte???

Stanovené trasy kola a běhu se musí bezvýhradně dodržovat, v případě nezáměrného odbočení z trasy je třeba vrátit se na místo, kde k tomuto odbočení došlo, a teprve potom pokračovat dál. Při neprojetí či neproběhnutí kontrolami je závodník diskvalifikován a není zařazen do celkového pořadí, jeho účast je chápána stejně, jako kdyby nedokončil závod. (Přáli bychom si však, aby mezi závodníky nebyl nikdo, kdo by se snížil k podvodům – nemá to ostatně smysl, protože podrobný rozbor časů odhalí případné podezřelé „vylepšení“ závodníka během akce.)

Jízda v háku je povolena, závodníci by se však měli střídat, vézt se za někým bez střídání je nečestné.

Závodníka nesmí během kola ani při běhu nikdo doprovázet, pomáhat mu nebo mu podávat občerstvení, závodník si musí vše zajišťovat sám, občerstvení je možné přijímat pouze na stanovištích pořadatelů. Opakuji, je zakázáno doprovázení závodníka na kole i při běhu kýmkoli, kdo není sám platným závodníkem v tomto závodě.

Závodník může kolo vést, chce-li si odpočinout, stejně tak může při běžecké části závodu jít.

Celkový (rozhodující) čas se měří od startu plavání do cíle běhu. Mimo to se měří každá disciplína zvlášť, depa před kolem a po kole se chápou jako součást kola.

Závodník je povinen informovat pořadatele na mém mobilním telefonu (pokud ho nemáte, zašlu vám ho na přání e-mailem) o jakékoli vážné nehodě, neschopnosti pokračovat a jiných velmi závažných okolnostech závodu. Prosíme, nezneužívejte toto číslo, blokujete tím linku těm, kteří ji skutečně potřebují!!!

Při jakýchkoli známkách vážného ohrožení zdraví – dušení, srdeční arytmie, silné bolesti, dlouhodobé křeče nebo omdlévání – je závodník povinen ukončit svou účast v závodě a informovat pořadatele. Za posledním závodníkem by měl teoreticky projet po určité době celou trasu vůz, který by měl pomoci v případě nouze (zatím takový vůz asistoval asi dvakrát). Není však určen pro ty, kteří přecenili své síly, ale těm, kteří buď měli vážnou nehodu, nebo jsou ve stavu ohrožení zdraví.

Závodník se závodu účastní na vlastní nebezpečí a vědomě se zříká všech i pozdějších nároků na organizátory akce.

Startovní čísla se losují. Závodníci, kteří se zúčastnili Corundmana 2004, obdrží své číslo podle umístění v závodě ve své kategorii: Miroslav Ďoubal 1, Milan Panoch 2 atd., Jitka Klinkerová 51, Ivana Suchomelová 52 atd. Těm, kteří se minule nezúčastnili nebo závod nedokončili, bude číslo přiděleno na základě losování za účasti organizačního výboru. Proti číslu nelze protestovat ani je jakkoli upravovat.

 

Rady pro úspěšné přežití

– rozumně se najíst nejpozději 2–3 hodiny před závodem, jídlo by nemělo být příliš tučné, nemělo by také obsahovat mnoho masa;

– dopoledne dostatečně pít, ale nepřepíjet se, před závodem vypít trochu tekutiny;

– během jízdy na kole pít za horka každých 15–20 minut 100–250 ml nápoje. Z iontových nápojů jsou nejvhodnější hypotonické, např. český Sport Ideál – 8 litrů za asi 100 Kč, isotonický Isostar (asi 200 Kč) je třeba ředit trochu více, než je udáváno na obalu, takže 7 až 8 litrů z něho uděláte. Někteří zkušení borci pijí mírně oslazený černý čaj, event. s citronem. Vyhněte se alkoholu, sladkým limonádám a ovocným šťávám;

– během jízdy na kole jíst to, co vám dodá nezbytnou energii, každému vyhovuje něco jiného (dle informací od Corundmanů): müsli-tyčinky, tatranky, tyčinky Mars, hořká čokoláda, lipo, chalva, sacharidové gely atd. Výdej energie při závodě by mohl být až 10 000 kJ (orientačně), což je skutečně mnoho;

– zvolit vhodné oblečení, které odvádí pot, nedře a chrání proti prochladnutí; bavlna takovým materiálem NENÍ!

– je třeba počítat s celodenním žárem, ale také s celodenním deštěm, opakuji – s celodenním deštěm!

– naučit se rychle převlékat, ztráta v této oblasti je vždy nepříjemná a zbytečná, vím, o čem mluvím;

– udržovat při závodě stabilní tempo, velké výkyvy vás zničí;

– po doběhnutí do cíle ještě chvíli klusat na místě, pokud zůstanete stát, můžete se složit, srdce nepočítá s tak velkou změnou, jako je okamžitý přechod z plného výkonu do úplného klidu;

– základní zásadou je nepřeceňovat své síly, zejména při plavání, a rozvrhnout je dobře na celý závod.

Jak to bylo minule

Minule závodilo 18 mužů (z toho jeden nedokončil a 3 byli diskvalifikováni za nedodržení trasy), 3 žen (dokončily všechny) a 1 juniorka. Nejrychleji zvládl závod (0,5 km – 50,3 km –10 km) Miroslav Ďoubal z Prahy-Kolovrat, a to v celkovém čase 2:38:28 (plavání 12:41, kolo + depa 1:42:19, běh 43:28), ženám (0,5 km – 50,3 km – 7,5 km) loni kralovala Jitka Klinkerová z Prahy s časem 3:05:32 (plavání 12:26, kolo + depa 2:09:06, běh 0:44:00).
Nejlepší plavání 10:13 měl loni Pavel Strnad, nejlepší kolo + depa 1:39:36 náleží Milanu Panochovi a nejlepší běh 43:28 Miroslavu Ďoubalovi.

Pořadatelé již tradičně neplatí nic (ještě to tak!) a mohou se klidně účastnit závěrečné hostiny spolu se závodníky, kterým prokázali nejednu službu (pořadatelé mají svou stránku); další osoby (diváci, příbuzní, kamarádi, kolemjdoucí), které nezávodily ani nepřiložily ruku k dílu, pochopitelně musejí, pokud se chtějí hostiny zúčastnit, přispět částkou nikoli zanedbatelnou do triatlonové pokladny. I tak by takových lidí nemělo být příliš mnoho.

Pokud se chcete Corundmana zúčastnit, kontaktujte hl. organizátora, přičemž se rozhodněte, zda budete závodit, pomáhat při závodě coby pořadatel, sponzorovat, nebo se pouze účastnit závěrečné hostiny. Těm, kteří zájem nemají, přejeme mnoho zdraví a věříme, že se nechají zlákat příště.

Těšíme se na shledanou!                              Za organizační výbor závodu Roman Lang

 

kontakt na hlavního organizátora: e-mail: roman.lang@centrum.cz.

 

Kategorie včetně ocenění

Kategorie muži M:                první tři medaile, diplomy.

Kategorie ženy Ž:                 první tři medaile, diplomy.

Kategorie muži pl, ko, bě  MP, MK, MB:     diplom první v každé disciplíně 

Kategorie ženy pl, ko, bě  ŽP, ŽK, ŽB:        diplom první v každé disciplíně

Následující kategorie však letos budou oceněny (k nim viz toto):

Kategorie tátové od rodin:      první tři diplomy.

Kategorie mámy od rodin:      první tři diplomy.

Přeju vám při závodě hodně štěstí v souboji se soupeři, ale přesto musím mít za to, že prvotní by pro každého z vás měl být boj se sebou samým. To je totiž nejlepší recept na radost ze závodu. Ovšem, zazávodit si je mimořádný zážitek, ale důležitější je závod vůbec dokončit a překonat vlastní pohodlnost. Zatím všichni dokončivší získali titul Corundman! Budiž i vám přáno hodně sil a šťastné dokončení!

nahoru         zpět na hlavní stránku